NYTT ÅR & NYA MÅL

Ni är säkert många där ute som har nyårslöften att träna mer, äta nyttigare och prestera bättre. Det är klart att ni ska göra det! Vi vill ge er några lätta verktyg som gör det superenkelt för er att hålla era löften, inte bara i någon månad utan för alltid. 

Vi börjar med frukost som sägs vara dagens viktigaste mål! Har du svårt att äta tidigt på morgonen? Släng ihop en god, näringsrik smoothie gjord av frukt på kontoret. Mixa bär, banan, äpple och en kiwi tillsammans med mandelmjölk och vips har ni en supergod och enkel smoothie.

På vintern finns det gott om blodapelsin, sharonfrukt, clementiner, passionsfrukt, kiwi och vinteräpplen. Passa på att frossa i nyttiga säsongsfrukter och gör en frukttallrik för stärkt immunförsvar! Frukt trivs nämligen bäst olika tider på året, de som får mogna på egen hand kräver mindre energi, smakar mer och innehåller mer näring! 

frukt.jpg

SVÅRT ATT KLÄMMA IN TRÄNING I LIVSPUSSLET?

Svårt att uppnå dina mål? De flesta av oss sitter framför datorer större delen av dagarna, och kanske till och med när vi kommer hem. Samtidigt har vi inte tid att gå till gymmet. En ond cirkel som kan vara svår att bryta. 

Här är fyra enkla men effektiva övningar som härliga Ryska Posten Skafferis ekonomiansvariga Amanda visar! Dessa kan utövas vid skrivbordet på jobbet utan att ni ska behöva springa iväg till gymmet.

1. UTFALLSSTEG
Starta i stående med fötterna på höftbrett avstånd. Se till att ha en bra hållning. Ta ett steg framåt och placera hela foten i golvet och hitta balansen. Se till att sjunka rakt ner när du böjer dig mot golvet, så att inte knäet passerar tårna på den främre foten. Tryck ifrån med mitten av foten och när du känner att knäet nuddar marken eller är precis ovanför, återvänd upp till startposition, repetera 20 gånger per ben.

2. SMÅ BENLYFT
Sitt rak i ryggen och sträck ut ena benet rakt framför dig. Fortsätt hålla benet rakt samtidigt som du lyfter upp hela benet ett par centimeter över stolsdynan. Flexa foten och dra den emot dig genom att böja lite försiktigt på knäet. Tryck hela vägen ut igen och känn hur ovansidan av låret aktiveras, gör 15 stycken på varje ben.

3. DIPS
Sätt händerna på stolens kant och placera fötterna lite längre fram på golvet. Skjut ner rumpan så att du hamnar utanför stolen med kroppen och pressa dig ner och upp med hjälp av armarna. Börja med 10-20 stycken och fyll på med fler antal varje vecka.

4. SITTANDE STOLEN
Luta dig mot väggen och sjunk nedåt med ryggen samtidigt som du pressar huvudet mot väggen. Vandra längre och längre ut med fötterna på golvet tills du sitter utan en stol. Stanna här i 45 sekunder och öka på med 30 sekunder varje vecka. Glöm inte att pressa huvudet, ryggen och rumpan mot väggen under hela övningen.

 

Lycka till med era nyårsmål önskar vi på Ryska Posten Skafferi!


Följ oss gärna på sociala medier!